Online Registration
  • Anmälan till detta evenemang är stängd.
okt
Stockholm-Skanstull
Odd Fellow
Västra Trädgårdsgatan 11A
Stockholm ,
Sweden

INTERCITYMÖTE med Stockholm Söder Rotaryklubb

Idag får vi besök av Leif Östling mest känd som VD för Scania.
Bildkälla: DI - fotograf: Joey Abrait

Leif Albert Östling, född 25 september 1945 i Luleå i Norrbottens län, är en svensk företagsledare och affärsman. Han har varit verkställande direktör för den av tyska Volkswagen ägarmässigt dominerade lastbilskoncernen Scania med säte i Södertälje. Åren 2016–2017 var han ordförande för Svenskt Näringsliv. Sedan årsskiftet 2017/18 är han rådgivare hos den amerikanska investmentbanken Morgan Stanley samt sitter i styrelsen för Modular Management AB. Han har även olika engagemang i Kungliga Tekniska Högskolan.

Östling har gjort sig känd som en kontroversiell näringspolitisk debattör. Med åren har han distanserat sig politiskt från den tid under ungdomsåren då han tillhörde det socialdemokratiska ungdomsförbundet SSU.

Sommarprat Leif Östling 2019-07-14

Hjärtligt välkommna!