Så var det dags för klubbmästerskap i Golf 2022. Nog regnade det lite men vi gav oss inte utan det fick regnet göra istället.
"Årets klubbmästerskap i golf ägde rum den 26 september.

Efter en god lunch med Wallenbergare i restaurangen på Ingarö GK på Värmdö, var vi 7 medlemmar från Stockholm-Skanstull Rotaryklubb som spelade ut från första tee på Ängsbanan i strilande regn.

Som tur var så avtog ganska snart regnet, vilket betydde att trevnaden istället tilltog.

När vi alla efter 18 hål samlades i klubbhuset igen kunde vi konstatera att Göran med 76 slag netto hade tagit hem segern tätt följd av Lennart på 77 och Björn på 79.
Även jag hade 79 men Björn vann eftersom han har lägre handicap. Gratulerar och saluterar alla 3 som denna dag fick "stå på prispallen".

Tackar också Björn, som arrangerade.
Jag ser redan fram emot nästa år, eftersom det var sååå trevligt!
Vid kameran och pennan,
Guje"