Totalt insöade!
I mellanöstern säger man om gud vill och vi har hälsan i behåll när man pratar om något som ska infalla i framtiden. Det kanske hade hjälpt en sån här dag när vi skulle ha en intressant föreläsning i vanlig ordning. Men så blev det inte ☹
Vi vaknade alla upp till ett riktigt vinterlandskap. Bussar och spårbunden trafik var inställd och i radion upprepades att om ”Du inte måste ut så stanna hemma”.
Föredragshållaren från Väddö meddelade att hon inte skulle kunna ta sig till Odd Fellow för att prata om ”Från bondgård till bränneri”.
Pakizeh hade stora bekymmer att ta sig ut och meddelade att hon inte skulle komma.

Vi var inte mindre än 12 stycken som tog sig till vårt lunchmöte. Enigt Christina var 18 anmälda till krogen så vi var 2 tredjedelar som kom.
Vi blev bjudna på hemgjorda köttbullar med gräddsås, lingon och gurka – GOTT.

Efter maten blev det ett round table där presidenten redovisade förra måndagens styrelsemöte.

Information lämnades också om att två klubbar, var för sig, har aviserats att de önskar någon form av samverkan/samarbete/sammanslagning med vår klubb. Det är ju trevligt att de vill vara med oss men det är
också farligt att ”växa” för fort. Vi hade för några år sedan en diskussion om hur stor vår klubb skulle vara.
Vi det tillfället var majoritet för antalet 40. Samtidigt talar vi ofta om den ”Skanstullsanda” som vi har och hur
påverkas den vid en utökning av antalet medlemmar. Å andra sidan är det ju bra om vi i stället för 12–19
medlemmar vid våra luncher kanske är 25–29. Fler åhörare – bättre föreläsare??

Under de kommande månaderna kommer denna fråga att lyftas där Ni alla får möjlighet att tycka till.
Fråga väcktes om möjligheten för att aktiver ett utbytesstudent förfarande under verksamhetsåret 2023–2024.
Jeanette Danielsson och Sören Kågedal bereder frågan vidare och rapporterar till styrelsen.

Det var vad vi hann med men som vanligt avslutade vi med att avgöra vinlotteriet.
1 flaska rött vin fanns på prisbordet.
Segrare blev Jeanette Danielsson.

Vid pennan Lennart Petersson
Bakom kameran Christina Möller