Torsdagen den 29 september kl. 14.00 var det begravning av vår vän och klubbmedlem i Katarina kyrka på söders höjder.
Från vår klubb deltog Göran Claesson, Christina Möller, Eva von Scheele och Lennart Petersson. Det var mycket folk som kom till kyrkan för att ta ett sista farväl av Claes.

Officiant vid begravningen var Fredrika Gårdfeldt och organist var Lars Andersson.

Kistan var vackert dekorerad med en enkel bukett och kistbuketter och kransar var vackert lagda runt hela kistan.
Efter inledningsmusik sjöng en Manskör ur SHT under ledning av Lennart Felixson ”Kväll och frid”. Det var en begravning med mycket inslag av sång och musik.

Efter griftetal och överlåtelse spelade Trumpetsolist Pär-Olof Hjorth ”What a Wonderful World”.

Vi uppskattade att antalet medverkande vid begravningen var ca 250 personer, varav ca 50 var manskören från SHT.
Det var en ljus begravning och Claes engagemang i många olika föreningar med sång, musik, spex och Rotary framkom tydligt i griftertalet. Hustru, barn och barnbarn omringade kistan vid sitt sista farväl.

Hela ceremonien avslutades med att pianisten Peder Hofman spelade ”Autumn Leaves”. Musiken övergick i ”When the Saints go Marching in” då en Jazz ensemble (sextet på blås), från SHT anslöt. Stämningen blev mild av den välljudande musiken och alla lämnade begravningen med ett lite leende.
Vila i frid käre klubbkamrat

Lennart Petersson