Idag gick vi igenom olika saker när det gäller CR - appen. Det ringdes och sms:ades för fullt. Några laddade ner appen på plats. Vår klubb är på väg att digitaliseras - häng med!
Dagens lunch: Rödspätta Grenoble

Idag gick vi genom några moment i CR-appen.
Vår IT samordnare Ulf som skulle ha hållit i dagen program fick förhinder eftersom inga tåg gick från Uppsala – total kaos tydligen i trafiken. Undertecknad fick istället hoppa in.
Enligt önskemål från de närvarande gick vi igenom följande:
  • Hur man kollar olika evenemang på CR-appen
  • Hur man anmäler sig till evenemang
  • Hur man avanmäler sig till evenemang
  • Hur man ringer medlemmar i klubben
  • Hur man skickar sms till medlemmar i klubben
Det som upptäcktes var att telefonnumren uppträder olika – en del står det +46 framför +46 070 111 111 om så fungerar det inte att ringa upp med mindre än att ta bort +46, En del telefonnummer framträder t ex så här +46 70 111 111 då behöver man inte göra något för att ringa.
Jag fick frågan med mig och har nu skickat det vidare till distriktets IT-samordnare Anders Tihkan för undersökning.
Återkommer till er alla när jag har fått svar.
För er information: alla telefonnummer har förts över från vårt gamla system ClubAdmin.

Det finns två filmer på vår YouTube kanal som visar hur man kan anmäla sig via CR -appen och dator.
Har du bekymmer med att ladda ner appen kan ni höra av er till mig så ska jag försöka hjälpa er så gott jag kan.