Superintressant föredrag om digital personlighet idag (22 nov) på klubbmötet. Kan man förutse vad en person kan tänkas göra genom dennes vanor och vad de skriver på internet? Hur går forskningen till egentligen? Lyssna och lär 😊
Synd om er som inte var med.

Synd om er som inte var med.

Det var ganska roligt, i fredags var jag på professorsinstallation i Uppsala eftersom min kära systerdotter Shirin Ahlbäck-Öberg installerades som professor inom samhällsvetenskap. Dagens föreläsare Nazar Akrami installerades som professor samtidigt, det var verkligen högtidligt. Ceremonin har inte ändrats nämnvärt sedan 1600 – talet!

Professor Nazar Akrami har tidigare forskat kring omedvetna fördomar och just nu forskar han kring digital personlighet.
Sedan hände det som inte får hända: Jag förberedde kameran och var som vanligt alert – men tydligen glömde jag att skruva fast kameran – så det förde ett eget liv där ett tag – men du kan höra föreläsningen ändå 😊
I fortsättningen kommer jag att skicka föreläsningsbilderna endast till de som var närvarande. Filmen kommer att vara tillgänglig för alla – men det betyder inte att du ska låta bli att komma till våra möten – bara så du vet. Det är betydligt roligare om så många som möjligt dyker upp på möten.
Det är alltid lika kul att komma på våra möten – men just idag var det extra kul då Jonas Cederström dök upp! Kul Jonas – keep it that way 😊
Du som tittar på videon – glöm inte att ge tummen upp och prenumerera på vår kanal!