Det är alltid intressant med ego-föredrag. Oftast missbedömer vi människor. Det gjorde jag när det gäller vår nya medlem Per. Han har en gedigen CV som vi alla fick ta del av när han skulle bli medlem - men vem kunde ana vilken äventyrare han egentligen ärsurprise
Idag var det dags för Per Lindblad att hålla sitt ego-föredrag. Per är ursprungligen från Falkenberg, Halland. Han var mellanbarnet eller diplomaten som han själv ser det.

Han har hunnit med mycket – osökt associerade jag honom med en äventyrare. Starta förening, köpa en stor segelbåt med 70 andra personer och segla jorden runt – det kallar jag för resa det.

Sedan fokuserade jag på fotarbetet! Ja – jag vet att det inte är optimalt men han tog nästintill rytmiska danssteg – så jag kunde inte låta bli att försöka återge det. Alla medlemmar kan höra om en del av hans äventyr i filmen som ni får länk till. Filmen är inte offentlig utan endast för medlemmar så att vi lär känna Per lite bättre. Presidenten beställde genast mini-ego av programmakaren (undertecknad) eftersom Per inte hann berätta allt egentligen. Ingen dum idé!

Det var verkligen trevligt att så många var med på mötet. Snacket gick och det var svårt för Presidenten att få en syl i vädret!

Vinlotteriet var en hit! Vi fick in över 840 kronor! Premiär var också för distansköp av vinlotter. Karin som inte kunde vara med idag hade köpt första lotten på distans. Det roliga var att Jonas själv vann en flaska –det är du värd bäste Jonas. Oscar Appelgren var den andra vinnaren.
Se ditt mail för länk till filmen.
Vid pennan
Paki