På Alla Hjartans Dag fick vi besök av Sara Mohammad från GAPF (Glöm Alrig Pela och Fadime). Sara Mohammad berättade både om sig själv och organisationen. Alla närvarande berördes djupt av föredraget.
Sara grundade GAPF 2001. Till en början hette organisationen Glöm Aldrig Pela-föreningen. De bytte sedan namn till Riksorganisationen GAPF efter  mordet på Fadime Sahindal 2002.

Verksamheten utökades sedan till nationell nivå från att ha varit fokuserad på Stor Stockholmsområdet.
Organisationen arbetar med opinionsbildning, utbildning och stödverksamhet.

Alla medlemmar i klubben har fått speciallänk till  videoupptagning från gårdagens föreläsning.
Filmen kommer att tas bort den 22 februari.på begäran av GAPF.

GAPF:s hemsida - gapf.se