Äntligen kunde vi få besök av vår distriktsguvernör. Det var nära i höstas men saker hände så vi fick skjuta upp besöket. Men nu var det dags!
Måndagen den 17 januari 2022 hade vi vårt första veckomöte efter ett långt jul o nyårsuppehåll. Det innebar att deltagarantalet 15 egna och 3 gäster var det högsta för året, vilket vår president snabbt noterade.
Vår styrelse träffade Guvernören i enskilda samtal före lunchen.

Dagens lunch bestod av hackad biff med potatismos o rårörda lingon och var som vanligt väl lagad och god smak.
Efter det att lunchen intagits var det dags för Guvernören att ta till orda. Han inledde med att tacka för att han och hans Birgitta fick möjlighet att medverka ved vår jubileumsfest som båda uppskattade mycket.

Därefter gjorde han en presentation av sig själv och visade sitt liv på ett mycket trevligt sätt. Han kom naturligtvis in på vissa saker som berörda både våran klubb och andra klubbar i distriktet men bedömde nog att Skanstull var en välmående klubb med många aktiviteter de flesta interna runt KP. Dock redovisas Östersjöprojektet, Mutomo och Polio där vi aktivt deltar på olika sätt.

Guvernören passade på att uppmana styrelsen att vara positiva till att utnyttja möjligheten att framförallt nya medlemmar deltar i den RLI utbildning som bedrivs inom distriktet. De utbildningstillfällen som kommer nu till våren är digitala och är väldigt bra även för andra för att friska upp sina kunskaper om Rotary arbetet.

Det hela avslutades med att Guvernören överlämnade en PIN med hälsning från Rotarys internationella president Shekhar Mehta, standaret fick klubben i samband med jubileumsfesten.

Vår president Sven Renström tackade för gåvan och årets första lunch klingades av med en stor applåd.
PS. Till vår stora glädje drog Ass Guvernören dagens vinstlott i vinlotteriet och vinnare blev Guvernören!!!!!!

Foto: Christina Möller