För några månader sedan tittade jag på morgonstudion och lyssnade på Pär Flodin, tänkte: det där är intressant. Tog kontakt med honom direkt och bad att han skulle komma till oss. Blev superglad när han accepterade det.
Så – den 27 mars var det dags!
Pär har doktorerat inom Kognitiv neurovetenskap
Pär är också medförfattare till boken ”Länge lever vänner” Flera av oss köpte boken på plats signerad av Pär.

Det var verkligen kul att återigen få lyssna på Pär som talade under rubriken ”Konsten att få vänner och få bättre hälsa”.
Vi fick också göra en övning som uppskattades av alla närvarande. Alla gick in i övningen med hull och hår. Det gick inte att ta miste på både energi och engagemang i rummet.
Ni får hålla tillgodo med några bilder här på hemsidan från gårdagen – länk till filmen som inte är offentlig skickas via Nyhetsbrev till alla medlemmar och prenumeranter på Nyhetsbrevet.

Nu kommer det dröja ända till den 17 april (KP-DAGEN) innan vi ses nästa gång. Stockholm Söder Rotaryklubb har dock program den 3 april då Lars Calmfors som är nationalekonom och professor emeritus i internationell ekonomi vid Institutet för internationell ekonomi vid Stockholms universitet kommer att prata om Mellan forskning och politik. 50 år av samhällsdebatt.
Du kan se programmen HÄR
Du kan anmäla dig HÄR

Du hittar boken HÄRL
Läs mer om hans forskning  HÄR