Rotary skriver historia
Nu har Rotary International fått sitt första kvinnliga President Jennifer Jones. Hon har nu tillträtt från och med den 1 juli. Lär känna JJ 😊
Möt Rotarys första kvinnliga president

Rotarys internationella president Jennifer Jones har nu från och med den 1 juli tillträtt som den första kvinnliga presidenten i Rotarys historia. Hon är medlem i Windsor Roseland Rotaryklubb, Ontario, Kanada, och grundare och ordförande för Media Street Productions, ett prisbelönt medieföretag i Windsor. Hon har haft en mängd olika roller inom Rotary, inklusive vicepresident, direktör och Rotary Foundation-förvaltare. Hennes talanger har stärkt Rotarys räckvidd och genomslagskraft. Läs mer om RI President Jones i en profil i julnumret av Rotary Magazine. Här kan du se ceremonin för presidentbytet.

Presidentens initiativ 2022–23
President Jones föreställer sig en Rotary där medlemmar agerar för att förverkliga sina drömmar och få ut det mesta av sitt medlemskap i Rotary. Under sitt år kommer President Jones att fokusera på fyra presidentinitiativ som:
  • Imagine Rotary: att främja vårt engagemang för mångfald, jämlikhet och inkludering (DEI);
  • skapa en välkomnande klubbupplevelse;
  • stärka flickor; och utöka vår räckvidd.

Lyssna på utvalda blogginlägg och artiklar från Rotary magazine, inklusive den här berättelsen om Storyteller in Chief, i vår podcast.