Vi har en fantastik kvinna som är RI President 2022 - 2023, ett sätt att stötta henne är att lta del av den information som hon publicerar.  Här kan du läsa om
Vi håller våra löften
Medlemmarna i fokus
Stärka kvinnor och flickor
Föreställ dig effekterna

Kära Rotary-familj,
Jag har alltid inspirerats av något som min bror David en gång sa till mig: "För att kunna leva i det samhälle man vill ha måste man hjälpa till att bygga upp det."
Rotary-medlemmar har en lång historia av att skapa positiva förändringar i våra samhällen och hos oss själva. Och nu, när vi inleder Rotary-året 2022–23, ser jag fram emot att fortsätta arbetet med att utveckla Rotary till den organisation som vi vill att den ska vara och som vi vet att den kan bli.

Vi håller vårt löfte

Mångfald, rättvisa och inkludering (DEI) är inte bara modeord inom företagsvärlden. De är viktiga påminnelser om att vi måste förstå och omfamna våra olikheter, ge rättvisa möjligheter till framgång och välkomna varandra precis som vi är.
För Rotary innebär DEI att se till att våra klubbar, möten och evenemang är platser där deltagarna kan tala öppet och respektfullt och där alla känner sig välkomna. Det handlar om att undanröja hinder för inträde och framgång och öppna dörrar för integration.

Hur kan du hjälpa till? Vi vill spegla de samhällen där vi lever och verkar. Bjud in samhälls- och företagsledare och inflytelserika personer från grupper som är underrepresenterade i klubben för att delta i en klubbaktivitet. Uppmuntra en ny klubbmedlem att ta på sig en ledarroll. Eliminera hinder som kan begränsa vissa personer från att gå med i klubben, t.ex. en mötestid eller plats som inte är tillgänglig för alla. Vår förmåga att anpassa oss är nyckeln till att stärka Rotarys framtid.

Medlemmarna i fokus

Det främsta skälet till att rotarianer och Rotaract-medlemmar förblir Rotary-medlemmar är att de känner sig välkomna och stöttade i sina klubbar. Att öka antalet medlemmar fortsätter att vara en prioritet, men det är lika viktigt att ge våra medlemmar upplevelser som de uppskattar och skäl att stanna kvar.
Hur kan du hjälpa? För att tjäna våra samhällen måste vi först och främst tjäna våra medlemmar. Prata med klubbens ledare och andra medlemmar om vad de vill ha ut av sin Rotary-upplevelse och arbeta tillsammans för att få det att hända. Att lära sig vad som håller medlemmarna engagerade är ett kraftfullt verktyg för att stärka Rotary. Dessa medlemskapsresurser kan vara till hjälp.

Stärka kvinnor och flickor

Över hela världen kan könstillhörighet fortfarande påverka en persons möjligheter att få utbildning, finansiering för ett litet företag eller ordentlig hälsovård. Vi vet att projekt som förbättrar flickors hälsa, välbefinnande, utbildning och ekonomiska trygghet kommer att ha en positiv inverkan på nästa generations kvinnliga ledare.
Hur kan du hjälpa till? Utveckla ett klubbaserat initiativ eller ansöka om ett distriktsbidrag eller globalt bidrag för att finansiera ett projekt som främjar flickors hälsa, utbildning eller ekonomiska oberoende. Varje projekt kan göra stor skillnad, från att stödja en lokal kvinnojour till att förbättra flickors tillgång till vatten och sanitet. Dela dina berättelser och lär dig vad andra klubbar gör för att stärka flickor och kvinnor på Rotary Showcase.

Föreställ dig effekterna

Vi har alltid stolt visat upp de många olika sätt på vilka Rotary driver på förändring och påverkar. I år kommer vi att använda oss av en mängd olika sätt att berätta historier för att lyfta fram projekt inom varje fokusområde. Våra mål är att synliggöra vårt arbete, dela med oss av vad vi har lärt oss om hur klubbarna kan förbättra projekten i sina samhällen och engagera nya påverkare, media, ledare och potentiella partners.

Hur kan du hjälpa till? Besök Learning Center för att lära dig mer om Rotarys fokus på större påverkan. Och ladda ner resurser från Rotarys nyligen uppdaterade Brand Center för att berätta din klubbs historia. Genom att dela med dig av klubbens framgångar visar du att Rotary är en service- och ledarskapsorganisation som gör skillnad.

Rotarymedlemmar har visat att när vi drömmer stort - som i vår kamp för att utrota polio - kan vi förverkliga våra drömmar. I år ber jag dig att Imagine Rotary — och föreställa dig en värld där var och en av oss kan bidra till en hållbar positiv förändring.
Vänligen,
Jennifer Jones