Precis som skolstarten som vi alla minns väl kändes det spännande att gå till klubbmötet idag. Vår nya President Lennart var på plats och välkomnade oss alla. Vi blev så pass många att extra bord fick tas in!
Jag var där 1130 – Lennart satt vid pianot och alla som kom in gick fram och pratade en stund. Det kändes nästan som om alla ville gå fram och visa sin respekt för vår nya President, vilket är helt i sin ordning, det är först när man ger respekt som man själv kan få det. Till en början var det bara Lennart och jag som var på plats .Fick möjlighet att få en pratstund med vår nya President och hann informera honom om läget när det gäller programmen.
Sedan började folk strömma in, så härligt att se alla.

Det var verkligen trevligt att vi var många som ville vara med idag – vi var så pass många att extra bord fick tas in!
Vår nya president hälsade alla välkomna och överraskade oss alla med att bjuda på ett glas vin till maten. Generöst och supertrevligt. Tack Lennart.
Ljudet är inte så bra på filmen men när Lennart talade om att han bjuder på vin frågar Christina honom om han har anmält det till restaurangen, det hade Lennart gjort 😊

Sedan blev det ett härligt sorl vid borden. Det blev också födelsedagar som anmäldes av presidenten och applåderna haglade.
Mer trevligheter – Oscar och Per fick sina nålar, jubileumskrift och boken om KP. Så roligt med flera medlemmar. Vid vårt bord talade vi om att klubben har en härlig stämning -vilket jag kunde intyga – alla är så välkomnande – ELOGE till vår klubb.
Guje informerade om läget i Östersjöprojektet.

Nästa veckas program hittar du på vår hemsida – det handlar om valet och statistiken. Det är Jonas Olofsson från SCB som besöker oss.