Den 4 april fick vi ta del av Turkiets mörka historia med bl a den armeniska folkmordet. Idag berättade Bo Johansson om Turkiets moderna historia från 1923 och fram till idag – här kan du ta del av föreläsningen.
Det är alltid trevligt att träffa klubbkamraterna – härligt sorl – ibland är det svårt för Presidenten att få starta mötet eftersom alla är så engagerade i att samtala med varandra, köpa lotter osv.
Sedan var det dags för dagens rätt som var oxbringa med odefinierbar sås och potatis och grönsakspytt, ingen höjdare – jag vet att Odd Fellow kan bättre!

Efter lunchen började föreläsningen, det var otroligt intressant att lyssna på Bosse. Ämnet är också intressant. Vi hade gäster från andra klubbar som genast ville engagera honom 😊.

Efter föreläsningen var det dags för lottdragningen – återigen föll lyckan över vår President som generöst avstod från vinsten och gjorde ytterligare en dragning som resulterade i att någon annan fick möjligheten att vinna. Tack Sven för din generositet, det hedrar dig.
Som bekant är det svårt att täcka ett sådant komplicerade ämne under så kort tid därför kom Bosse och undertecknad överens om att han ska spela in några föreläsningar där han kan gå lite mer på djupet när det gäller Turkiets moderna historia, kommer i så fall att meddela er när dessa publiceras.

Mycket nöje.
Paki