Visste du att Ukraina har 62 Rotaryklubbar och sex satellitklubbar med mer än 1100 medlemmar - 72 Rotaractklubbar med mer än 300 medlemmar. Vad gör medlemmarna under tiden kriget pågår?
Rotarymedlemmar i Ukraina delar ut förnödenheter från andra länder, organiserar långsiktigt bistånd och hjälper sina grannar att bosätta sig tillbaka i sina hem – trots att de själva drabbats av kriget.
Ukrainas distrikt 2232 har fått fyra katastrofinsatser på $50 000 vardera från Rotary Foundation, som tillsammans kommer att finansiera nästan 50 hjälpprojekt över hela Ukraina. Läs mer om deras insatser och lär dig hur Rotary reagerar på kriget i Ukraina.

Kolla också in Rotary International podcast

Lyssna på utvalda blogginlägg och artiklar från Rotary Magazine, inklusive den här berättelsen om styrka i kristider.