Här samlar vi information om klubbens projekt Rädda Östersjön
Vi presenterar sex projekt som inspiration och idébank för klubbar som vill jobba aktivt med distriktets projekt "Rädda Östersjön". Arbetet med att rädda Östersjön måste växla upp och vi har ingen tid att förlora! Att skydda viktiga livsmiljöer och öka medvetenheten om problemen i Östersjön är ett av många organisationer prioriterat mål.

Utmaningarna är stora, men glädjande nog finns flera goda resultat, som visar att det går att vända utvecklingen: sillgrisslorna ökar i antal, viktiga havsområden skyddas och kryssningsfartyg får inte längre dumpa sitt avloppsvatten rakt ut i sjön. Detta hade inte varit möjligt utan hårt arbete.
Vi kommer att samla relevanta länkar här. Alla kan inte veta allt - därför kan du lita på att vi i projektet kommer göra vårt yttersta för att samla bra länkar för dig som vill veta mer.
Välkommen till oss!

Våra möten

Vi träffas varje helgfri måndag kl 12:00 - 13:00 för lunch och föredrag i Odd Fellow-huset, Västra Trädgårdsgatan 11A.

Vill du bli medlem?

Delar du Rotarys värderingar och är intresserad av att bli medlem, börja med att komma som gäst till våra möten!

Kontakta klubben

Prenumerera på klubbens nyhetsbrev

KP MINNESFOND
Vad är Kurt Perssons minnesfond i vår klubb?