Bli medlem i BASRAN  (Baltic Sea Action Regional Network) . Då får du nyhetsbrev och inbjudan till olika aktiviteter. Östersjön berör oss i allra högsta grad, så häng med.

Det kostar ingenting att bli medlem i BASRAN (Baltic Sea Action Regional Network). Medlemskapet innebär att Du löpande får kommande nyhetsbrev och inbjudningar till webbinarier och andra aktiviteter.
 Det enda Du behöver göra är att skicka ett mail till BASRANs sekretariat
hannele.kauranne@gmail.com

Uppgifter som du behöver ange är:
Skriv att Du vill bli medlem. I BASRAN
Ditt för- och efternamn
Att du är medlem i Stockholm-Skanstull RK i distrikt 2370
Slutligen din e-postadress
BASRANs hemsida har adressen: www.basran.eu

Du kan också löpande hitta information genom BASRANs Facebookgrupp

Bakgrund:
De finska distrikten 1410 och 1420 tog för ett par år sedan initiativet till att starta BASRAN.
Som Du ser av bilagan är avsikten nu att alla 9 länderna runt Östersjön och även ESRAG, Environmental Sustainability Rotary Action Group Europe, skall ha representanter i styrelsen.
 Tommy Lekenmyr, som sedan slutet av 2019 är ordförande i vårt distrikts "Rädda Östersjön" kommitté, har suttit med i BASRAN:s styrelse som representant för Sverige sedan starten.

Pentti Aspila från Finland var tidigare ordförande, men han har nu som Du ser av bilagan ersatts av Mark Krawczynski från Polen.
 Man har med andra ord bestämt sig för att skapa rotation i styrelsen och det innebär också att jag av Pentti blev tillfrågad om jag ville ersätta Tommy, vilket jag tackat ja till.

Den nya styrelsen tillsattes vid ett medlems/årsmöte den 2 oktober, då också BASRAN arrangerade ett mycket intressant webbinar med kunniga och erfarna talare.
Det inspelade webbinariet, med titeln "Cross-Border Cooperation for the Baltic Sea" kan Du titta på HÄR
Du hittar senaste nyhetsbrevet från BASRAN HÄR
Hör gärna av Dig till Guje om Du har några frågor eller önskar ytterligare information
Välkommen som medlem!